måndag 26 maj 2014

#86

All denna rasism och främlingsfientlighet som sveper över oss just nu, den får mig att känna mig så frustrerad och förbannad!

Jag vill bara stampa hårt i golvet som en treåring och vråla att de är dumma och att jag inte vill vara med längre.

Men jag kan ju inte låta bli att vara med längre, jag har ju ingenstans att ta vägen. Det här händer just nu och jag kan inte stoppa det. Det är så fruktansvärt galet och ondskefullt och hjärtlöst och jag kan inte stoppa det.

Jag vet inte om jag någonsin upplevt framtiden så mörk tidigare. Det skrämmer mig.



5 kommentarer:

Annika sa...

Kan bara skriva under... Känns som att ett tredje världskrig liksom tornar upp sig framme vid horisonten. :(

M sa...

Precis min känsla! Satt i soffan och tittade på valvakan och grät och skrek men åhhhh som en trotsig och galet arg-ledsen 3-åring. För jag orkar fan inte med det här!

Anonym sa...

Ja, vad är det som händer?! Blir frustrerad, arg och ledsen!

Tre Gringos sa...

Just så! Det gör ont i hjärtat när 10 åringen kommer hem från skolan och berättar att det finns människor som tycker att sådana som honom inte borde bo i Sverige.

Emma sa...

Kan bara hålla med...