söndag 11 maj 2014

#72

Det är ju naturligtvis svårt att definiera exakt var gränserna för ens comfort zone går, men jag vet i alla fall med säkerhet att gymmet inte ingår i min.

För det finns nog få ställen jag känner mig så osäker på som på gymmet. Jag är övertygad om att jag gör alla övningar helt fel och att alla tittar och tyst för sig själva tänker saker som eh, herregud ska hon verkligen ha så lätta hantlar till den där övningen? Och märker hon inte att hon gör helt fel? Men herregud, vad håller hon på med? Försöker hon träna biceps eller vad GÖR hon egentligen?

Som att någon överhuvudtaget ens skulle reflektera över vad en sliten och blekfet trebarnsmorsa har för sig på gymmet?

Jag försöker verkligen intala mig det orimliga i det hela när jag är där, men ändå. Det är svårt. Det är få ställen jag känner mig så liten och osäker på som jag gör där.

3 kommentarer:

Sara sa...

Känns som att det var jag som skrev detta!!

Linda sa...

Alla har nog någon sådan plats! Måste du gå dit?

Anonym sa...

Jag önskar att jag kunde låna ut killen.. Att få ett exakt schema med vikter, antal lyft, säteshöjd och en ordentlig genomgång av hur man ska göra gör hela gymbesöket lite lättare! /Sissel