torsdag 8 maj 2014

#69

Mina jobbigaste vardagsgrejer topp tre:

1. Hoppa in i duschen. Alltså allvarligt talat? Det är ju skönt att duscha?! Men att ta av sig kläderna och ställa sig i duschen är fan jobbigare än att gå i affärer sista lördagen innan jul.

2. Att stryka. Herreguuuuuud vad det är jobbigt att plocka fram strykbrädan! Jag har till och med köpt en liten som man bara lyfter fram ur städskåpet, men det är ändå för jobbigt. Brukar därför stryka med täcket på sängen som underlag. Eller bara välja andra kläder. Oftast det senare.

3. Att resa sig upp ur soffan när man ska gå och lägga sig. Som att behöva flytta på ett helt jävla berg.

/Lat tjej_80


4 kommentarer:

Freja sa...

Jag har ett berg av stryktvätt i vardagsrummet. Så nu använder vi inte det rummet...

Westrahult sa...

Det finns fördelar med att vara en fetknopp. Dra in magen. Sätt på dig skjortan/blusen/kjolen. Släpp ut magen. Tadaa - Slätt och fint! Kan möjligen funka om man är smal också, fast då handlar det nog mer om att konstant köpa två nummer för små kläder. Stryka är överskattat...

icka sa...

Men EFTER duschen då, jag säger bara hjälp så tråååkigt det är att torka sej o föna barret o dra på sej nya kläder...hatart. Jag har hört att det finns folk som orkar smörja in kroppen med ngn lotion och även torka sej mellan tårna, vet inte om bevis finns på dess mänsker dock...

Johanna sa...

Hatar också att duscha. Eller ja, att gå in i duschen samt gå ut ur duschen. Jobbigt.

Men stryka.. gör det bara inte! Det behövs inte! Jag har inte strukit ett enda plagg i vuxen ålder (okej kanske nån gång inför fint bröllop eller så, man aldrig annars) och jag tror inte att jag går runt i skrynligare kläder än nån annan. Det rätar liksom ut sig. (och om jag gör det, går runt med skrynligare kläder än alla andra alltså, så är det verkligen värt det. bara säger).