fredag 23 augusti 2013

Istället för ångest

Så ok, Frank går inte upp i vikt som han ska. Han är två och en halv vecka och har inte nått upp till sin födelsevikt ännu (vilket man tydligen bör ha gjort vid det laget).

Igår kväll hade jag därför dödsångest å hans vägnar och grät och var övetygad om att han antingen skulle få en hjärnskada pga gulsot (jag vet - aningens ologisk koppling där men hej, det är inte jag som styr över nyförlösthormoner) eller dö ifrån oss.

I kväll dricker jag vin istället. Det är mycket trevligare för nerverna.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas att detta har löst sig för dig och jag hoppas att du inte behövt ta till ersättning i sådan omfattning att Frank nu inte vill amma. Det är tydligen helt ok att de inte går upp i vikt så fort fick jag veta av amningshjälpen. Framförallt är det ok att de faktiskt går ner 10%. Min nu fyra månaders dotter blev påpackad ersättning lite tidigt för att hon"nästan" var nere 10% och knappt vänt i viktnedgång en vecka efter födseln. Sedan kämpade jag hårt i två månader för att få henne att acceptera amning igen. Skitjobbigt! Men jag lyckades. Hade önskat att någon sagt att det kunde bli så jobbigt. Om du kör på tillägg av ersättning, se till att ni använder sked eller kopp och inte flaska. För oss blev flaskan ett gissel, då det gick mycket snabbare för henne än att amma och det även gick så fort att hon inte hann bli mätt. Resultatet blev hysteriskt skrikande, magknip och kräks överallt. Jättemysigt.... ;-)