onsdag 3 oktober 2012

Konsten att gå till BVC

Först fick jag tid på BVC för kontroll av båda barnen som jag ringde och var asjobbig och bokade om (asjobbig = inga av deras tider passade mig så de fick stuva om en del grejer för att få till det). Sen dök jag helt sonika inte upp på den nya omstuvade tiden pga glömska. Sen ringde jag och bad tusen gånger om ursäkt, förlåt förlåt förlåt, och fick en ny tid. Som jag sen bokade om.

Och den tiden är i morgon. Om jag inte kommer då har jag en känsla av att BVC kommer skriva ut mina barn ur sina register och sen hånskratta mig rätt upp i ansiktet om jag försöker få dem att göra de sista vaccinationerna ändå.

Och jag skulle inte kunna klandra dem.

5 kommentarer:

De Tokiga Brokiga sa...

Nejdå, det skulle vi aldrig göra! Däremot låter du som en sån familj som vi medvetet bokar sist på dagen, så vi kan flexa hem tidigt när ni uteblir...

Maria sa...

Hehe. Som tex klockan halv tre, tre?

my sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
my sa...

Haha, härligt! Vi gör tvärtom, vi dyker upp på rätt tid och rätt dag...bara lite fel månad. :P Då får man åka hem igen och vänta en månad till.

De Tokiga Brokiga sa...

Ungefär så ja... Och sen en kvart efter att ni skulle ha kommit, knallar vi hem och får en kort dag. Eller så sitter vi och fördjupar oss i berget av administration vi ständigt drunknar i, det är också ett alternativ...