lördag 12 maj 2012

Min migrän och jag

Igår rivstartade jag helgen med ett rejält migränanfall. Känseln i halva ansiktet domnade bort och jag höll på att kräkas på t-banan på vägen hem. Mys!

Sen sov jag som om jag vore medvetslös i två timmar. När jag vaknade upp hade båda armarna somnat och jag hade förlorat uppskattningsvis tre liter vätska i form av dregel. På kudden. Ännu mer mys!

Sen fixade vi till oss, jag och migränen. Sminkade oss och bytte om och så. Och så gick vi på operan och såg La Bohème. Migränen tycktes uppskatta det, för den stannade kvar lite dämpat i form av huvudvärk och illamående resten av kvällen.

Och det kändes ju bra, att den uppskattade att göra saker tillsammans med mig (vanligtvis ligger vi bara stilla i sängen med neddragna persienner). Gemenskap är fint.



6 kommentarer:

Annette sa...

Vet hur det känns!! Ofta man får ställa in saker som e bestämda .... skönt att du kunde gå på föreställningen, kommer! Kramar

Freedomtravel sa...

Trevligt att ni i alla fall kunde komma iväg! En HEMSK sjukdom (baserat på alltför mycket erfarenhet) som jag verkligen inte fattar poängen med... men så kanske det är med sjukdomar överlag...??

Otaliga projekt sa...

Det allra, allraste bästa är att den alltid kommer på helgen/semestern. Toppen.

Singelmamman sa...

Sjukt(!) bra att ni kunde umgås så belevat.

Bea sa...

Att du orkade ta dig iväg! Beundransvärt. Hade jag aldrig fixat. Och opera dessutom...

Julia sa...

Usch, kanner med dig. Jag provade akupunktur for ett och ett halvt ar sedan och har sedan dess bara haft nagot enstaka anfall (jf nastan varje vecka emellanat...), sa det rekommenderar jag absolut!!