onsdag 25 april 2012

Om allergin

Åh, tack för alla stöttande kommentarer och tips gällande allergin! Ni är så fina. Och kloka.

Jag mår i alla fall bättre nu, det känns som att medicinen lyckats få läget under kontroll. Jag tror att det blev så här illa för att jag kom igång försent med medicineringen, och det lär ju INTE hända nästa år om vi säger så. Då börjar jag nog äta tabletter redan i januari.

Hursomhelst så väntar jag därför med kolla upp det där med, ja ni vet, det krångliga namnet. För fortsätter det så här tycks jag inte behöva det. Och så vet vi ju alla hur läkare är - de tar inte till några allvarliga metoder innan du kan bevisa att du lider av både nageltrång, tennisarmbåge OCH örsprång orsakat av samma åkomma. Och örsprång vet jag faktiskt knappt vad det innebär (inflammation?) så som sagt, jag avvaktar.


3 kommentarer:

An sa...

Har själv gått på hyposensibiliserng på cityakutrns Allerimottagning. Kanske nåt för dig! Så här kan du inte ha det!

Bea sa...

Du bör helst vara man också. Då jäklar står läkaren i givakt.

Anonym sa...

Synd att du väntar med SIT, du kanske skulle slippa medicinering helt. Du kan hursomhelst inte påbörja när det redan är säsong.
Inte så svårt att bevisa en allergi heller.....pricktest bara.
Skönt att du mår bättre i alla fall.
Allegisjuksköterskan