söndag 18 december 2011

OTACKSAM!

Vi har chokladkalendrar hemma, fyra stycken. För vi är fyra stycken i familjen. Vissa av oss är mer engagerade i dem än andra, men det är ok. Man måste inte komma ihåg att öppna luckan alla dagar, glömmer man nån dag här och där finns det alltid någon annan som kan hjälpa till att öppna. Det är fint tycker jag, solidaritet liksom.

Så när Björn sa i förbigående häromdagen att han inte öppnat någon lucka på flera dagar upplyste jag honom hjälpsamt att jag redan fixat det åt honom. Så att han inte skulle behöva känna sig stressad eller så.

"Men, det där är ju inte vad jag kallar snällt direkt" muttrade han när han fick höra hur mycket jag ställt upp för honom.

"Inte snällt"? Vadå "inte snällt"? Din attityd är i alla fall vad jag kallar OTACKSAM! Hör du det Björn?

3 kommentarer:

Björn sa...

Jag gillar att denna blogg börjar handla mer och mer om mig.
Kanske ett nytt namn är på plats? Något med mer fokus på mig? Mig mig mig!

Sus sa...

Haha!

Anonym sa...

"Vuxna människor har inte hamstrar och inte Björn heller"