tisdag 2 augusti 2011

Nytt liv tack

Just nu är det mer sommar ute än vad det har varit på hela sommaren hittills, i alla fall här utanför Örebro. Så det är lite konstigt att känna att hösten närmar sig, men vår sista semestervecka talar tyvärr sitt tydliga språk i det här avseendet.

Och jag känner hur det här enorma behovet av förändring kommer krypandes. Samma sak varje år.

Jag behöver något nytt. Ett nytt jobb. Eller en ny lägenhet. Eller ny bil. Eller kanske klippa av mig håret och färga det (vilket vore jättejättedumt, eftersom jag alltid ångrar mig så himla mycket när jag klippt håret för kort, men vad gör man inte för lite förändring). Fast inget av det där kommer ju att hända. Jag förstår bara inte varför det ska behöva vara så himla svårt. Det skulle ju räcka - en stund i alla fall - med bara en ny jävla handväska!

Men jag vet ju hur det kommer sluta. Med att jag köper nya fingervantar. I vad jag tror är en ny färg. Men som sen visar sig vara exakt samma som förra årets.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hahaha! Du är underbar.

Anonym sa...

Förstår precis! Förra året ledde den önskan till att jag köpte ny lägenhet. Det har jag inte råd med iår och jag gillar mitt jobb och har kort hår så det blir helt klart nya vantar för mig... om ens det.

Anonym sa...

Din blogg är helt fantastisk! Läser den varje dag, du är grym!
Hejsvejs från Upplands Väsby