söndag 21 augusti 2011

Mitt Nya Liv

Det börjar ju som sagt i morgon. Har ni fått era mejl ännu? För annars kan ni få kolla lite på mitt. Och ligg på lite så att ni får era också!

"Hej Maria,

förbikommen anledning så får du det här individuellt anpassade utskicket att nu på måndag, den 21 augusti börjar ditt Nya Liv"!

Planering Vecka 34.

Du ska inleda ditt nya liv med att gå upp 20 minuter tidigare, eftersom ditt nya jag först dricker thé och läser tidningen för att starta dagen. Ditt nya jag prenumerar på Svenska Dagbladet då dess ledar- och kultursidor har en inneboende elitism vilken passar någon som klarar av att hitta den perfekta balansen mellan "livsbejakande" och "hälsosamt". Eventuellt går det att läsa tidningen Resumé om man arbetar inom media.

Under den kommande veckan så klarar du av att:
Klä på barnen i rena kläder varje morgon
Utan stök få dem till dagis under de dagar du lämnar
Inte glömma ungarna på dagis när det är din tur
Träna på gymet varje dag som Björn hämtar. Minst 3 gånger.
Gå till din arbetsplats och befinna dig där en hel arbersdag, 5 dagar i sträck.

Under helgen däremot så ska du ha en trevlig middag med din man på fredag, och sedan svampplockning med barnen på lördag. Lördag kväll skall nu ägna er åt så kallat social umgänge. Söndagen innehåller däremot flera olika tillval som du alternativt din familj kan genomföra.

Alternativ 1
Tvätta, städa, och handla mat. Kombineras bra med tillvalet make fixar hemet, vilket innebär att Björn flyttar/reparerar/monterar medan Maria pekar.

Alternativ 2
Kyrkan kl 10, följ av Skogspromenad och middag hon omväxlande egna eller svärföräldrar. Kyrkobesöket kan ersättas av lämpligt Cross-fit pass på gymet.

Kost regler:
Inget öl, vin, små-godis, stor-godis, mörk chocklad, ljus choklad, vit chocklad, chips, pizza, pommes frites, eller andra onyttigheter under perioden måndag 0600 tom fredag 1830. Vad som defineras som onyttigt är upp till sunt förnuft, men är det med i listan ovanför så är det nej.

Under veckan ska följande ingredienser ha ingått i en middag:
Färsk fisk
En helt vegetarisk middag som också Björn måste äta
Minst 1 recept från tidningen allt om mat

Fredagsmys:
Fredagsmyset inleds 18:30. Under fredagsmyset får hela familjen dela på antingen:
En påse chips (ej jumbo påse)
En påse popcorn (poppade i micron)
250 g plock-godis

samt 1 flaska vin. Företrädesvis rött i prisklassen >100 SEK.
Fredagsmiddagen kan föeträdesvis delas in i "barnens mat", dvs fiskpinnar, köttbullar med spaghetti el dyl, och "vuxnas mat", förslagsvis halstrad entrecôte, getost, rödbetor och ruccola. (Detta förslag är så kallat GI(Uttalas Géeeeee-Iiiiiiie).

Lördagen bör innehålla lite lagom mycket oro över fredagens onyttigheter, varpå godis och vin måste motioneras ut genom svamp-plockning. Vid regn ska hela familjen istället gå till Armé-muséeum för att ge pojkarna i familjen ett kulturellt alibi vid unga år.

Lycka till!"

Jag måste alltså köpa "Allt om mat" i morgon. Och nästa vecka ska vi tydligen baka bröd och träna cross-fit. Jag vet inte ens vad det senare är. Undrar om det har något med choklad att göra?

11 kommentarer:

Anonym sa...

"Förbikommen"?? Annacarin

ufojording sa...

Måndag 21:a augusti är ju hela 365 dagar bort, så du har tid att ladda & kolla upp cross-fit tills dess :)

yllet sa...

synd att storgodis var specat som ett icke. gillade annars hela idén. jag tror crossfit är som en chokladfontän?

Singelmamman sa...

Nä, jag har inte fått något mejl. Det känns bra.

Monika sa...

På förbikommen anledning låter jag hälsa att den 21 augusti är idag, söndag. Alltså måste det vara måndagen den 22 augusti 2016 de menar (det är skottår nästa år). Snacka om att vara ute i god tid!

Monika sa...

På förbikommen anledning vill jag också säga att jag naturligtvis menar måndagen den 21 augusti 2017 och inget annat.

Joanna sa...

cross-fit? ja men krossad choklad alltså, det hör man ju på namnet. krossas med fördel över en stor skål glass.

Maria sa...

Jag har inte fått mitt mejl. Nu när jag läst ditt så hoppas jag att jag inte kommer att få det heller.
Om jag ångrar mig så kanske jag kan utgå från ditt. Troligtvis gäller samma regler för alla Marior.
Lycka till med ditt nya liv - ser fram emot dagliga rapporter ;)

Fröken Svensson sa...

Verkar det inte som om Björn för ett nytt liv också? Himla praktiskt.

Personligen saknar jag inget mail. (Fritt för egen tolkning.)

Potatishäxan sa...

Fan, var är mitt melj?

Linnéa i Denver sa...

CrossFit är underbart men dödsjobbigt! Lycka till!