söndag 28 augusti 2011

Meddelande

Till dig vars vagn jag tog på Coop i Bromma och vandrade iväg med i förmodligen halva affären nyss: Förlåt. Det var naturligtvis inte meningen.

Men det är bara det att alla vagnar liksom ser likadana ut, lite som ett gäng fjortonåriga tjejer som går i klunga på gångvägen på väg hem från skolan. Jag misstänker att inte ens deras föräldrar riktigt kan se skillnad på dem. Och då har de ändå fött dem, vilket jag tack och lov inte gjort med kundvagnen.

Hursomhelst, tillbaka till incidenten. Eftersom jag inte har en jävla aning om när och framför allt var jag råkade ta din vagn visste jag inte riktigt var jag skulle lämna den, så jag ställde den helt enkelt framför kassorna. Det är ju ändå ett vanligt ställe att mötas på om man om man tappat bort varandra.

Dessutom såg du ändå ut att ha handlat klart med tanke på inköpslistan som satt fast på handtaget. Det mesta var i alla fall struket.

Såatte. Förlåt igen. Jag kan inte lova att det inte händer igen.


8 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Det där har jag också gjort. Tänkte bara att du ville veta det.

Sofia -skräddaren sa...

Haha! Jag har inte tagit någon annans vagn men jag har lagt mat i andras korgar...
"Falukorv finns inte i Norge" sa jag och stoppade ner en stor en i min korg, trodde jag. En mycket förvånad ägare till korgen svarar "Nähee?" och går iväg.

Me and my dark secrets sa...

Det har hänt mig också - flera gånger. Både korgar och kundvagnar...

Ulrika sa...

haha, hon blev säkert skitsur!

Anonym sa...

Aha, du är en sån där kundvagnstjuv! Brukar du åka på stöldturneer? Var du möjligen i värmland strax före jul förra året? Då jag plockat vagnen full, hade bara 1 sak kvar att hämta och DÅ var vagnen borta. Affären knökfull med folk men det var bara att börja om. Var det du vava VA?

Anonym sa...

Hahaha, underbart!

Miss Baglady sa...

haha vill trycka massa like på detta. så himla roligt.

Emma sa...

*asg* Det var det roligaste jag läst på länge! *asg*