onsdag 3 augusti 2011

Före och efter

Innan vi fick barn sade vi att de - de framtida barnen alltså - inte alls skulle få titta på tv särskilt mycket. Och vi skulle absolut inte använda den som barnvakt. Herregud, vi skulle ju bli bra föräldrar.

Och nu? Varje kväll slår vi över till Barnkanalen på boxen så att det automatiskt blir barnprogram om man slår på tv:n på morgonen. Och varje morgon hoppas hoppas hoppas vi att de ska gå ner själva och låta oss ligga kvar och ha sovmorgon en stund.

Tv:n som barnvakt - vilken ljuvlig dröm.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Caaaaaaaable guuuuuuy!

Medelklassman sa...

Igenkänning på detta: cirka 13673 procent.

LjuvligtLantligt sa...

Hallelulja amen för tv:n!

Maria sa...

Jag rättar in mig i ledet bakom medelklassmamman.

Maria sa...

Förlåt, glasögonen satt på sniskan...
Medelklassman stod där ju ;)

Anonym sa...

Haha! Känner igen det där,men nu är mina barn för stora för barnprogram,tycker dom själva iaf!

Anonym sa...

:-) Man har många Principer innan man fått egna barn... Själv har jag nu mera endast 2 kvar. Jag bantar inte, och jag slår inte mina barn. Resten ser jag fladdra förbi utanför fönstret då och då, vi vinkar igenkännande,Principerna och jag, men i övrigt låter vi varandra vara ifred :-)