onsdag 31 augusti 2011

cirkel-klubb

Vet ni, jag är med i världens bästa bokcirkel. Eller bokklubb. Jag är inte helt säker på vad som är vad om jag ska vara ärlig, men vi brukar inte låta oss hindras av såna petitesser direkt.

Vi har i alla fall alltid alltid så himla roligt tillsammans. Och så brukar vi inte låta detaljer som just bokprat komma emellan mer viktiga diskussioner. Som relationsfrågor, nära-sektupplevelser eller recept på hallonpaj till exempel.

Så man kanske inte skulle kunna kalla oss för den mest ambitiösa bokklubben, men vi är definitivt den minst pretentiösa.

Basåatt ni vet.

3 kommentarer:

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan sa...

Jag har oxå startat en bokcirkel, på min blogg. Tyvärr verkar det för närvarande bara vara jag med. Lite trist att diskutera med sig själv. Men va fan, det går.

Kommenterar ej ofta men läser din blogg varje dag. Älskar't!

Lisa sa...

En sådan bokklubb är jag också med i. Vi diskuterar TV-program och skvaller mer än vi pratar böcker, men det är väldigt trevligt! Och vi läser faktiskt böcker också...

Anonym sa...

Shit bananas, det här är inte klokt - men jag har redan köpt nästa roman! Nu ska jag bara komma ihåg att börja läsa den innan det är två dagar tills vi ska ses och äta. öh prata bok...