tisdag 22 mars 2011

Men pengarna kommer nog snart tror jag.

Samtal till försäkringskassan:

Jag: Hej, alltså jag fattar inte riktigt hur jag ska begära ut tillfällig föräldrapenning. Och så tror jag att jag saknar några blanketter.

Försäkringskassan: Jaha, vad är det du inte förstår då?

Jag: Alltså, jag vet inte riktigt. Jag har glömt nu vad det var jag inte fattade.

Försäkringskassan: Vilka blanketter är det du saknar då?

Jag: Jag vet inte riktigt. Jag har lite dålig ordning här på mina papper... Nu hittar jag plötsligt inga blanketter alls. Vad konstigt.

Försäkringskassan: Ok, men vad är det du vill ha hjälp med nu då?

Jag: Jag vet inte riktigt...

Försäkringskassan:  (tystnad)

Jag: ...jag kanske ska ringa nån annan gång? När jag vet vad jag vill?

Försäkringskassan: Det vore nog bra.

13 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Ordning och reda... :D

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan sa...

HAHAHAHA nej nu smäller jag av. Alltså så här är det. Jag läsr alla dina inlägg och jag ÄLSKAR dom. Men jag kommenterrar sällan för jag tycker blogger är så knölig att kommentera. Men nu kunde jag inte låta bli för jag dog just en smula av garv. Du är så jävla bra!!!

Catti sa...

Sjukt roligt

B sa...

Haha har så gjort det där förut!

Melkers Mamma sa...

Och jag min ärthjärna fattade inte att man måste BEGÄRA fp också... inte bara anmäla alltså... *dah*

Lippe sa...

Haha!! Rätt åt dom för det är typ sådana svar man brukar få!

CaMilla sa...

Asgarv!

Anna i Mossahus =) sa...

haha!

Katarina sa...

Haha jag önskar att du hade hamnat hos mig när du ringde, det hade varit ett upplyftande samtal

LillaUlle sa...

hahaha

Belinda sa...

Haha! Känner så igen det där.

Nina Rutström - bloggar från spinnsidan sa...

Var tvungen att söka upp det här inlägget igen. Har nu läst det tillsammans med min man några ggr och vi skrattar så vi gråter. I brist på annat tycker jag du ska ta å posta det här imlägget igen som en favorit i repris. Det beskriver så väl hur man känner sig som förälder till två små barn.

Anna sa...

Been there - done that!