tisdag 1 mars 2011

Halvtids-pepp

JAAAA! Äntligen är februari slut! Denna fruktansvärda, gråa, livlösa, kalla och deprimerande månad. Och vi överlevde hörrni, visst är det härligt? High five på den - nej, dubbel high five på den!

Men vi ska inte andas ut än. Vi har fortfarande mars kvar, den månad som om möjligt faktiskt är ännu värre än februari. Den är längre, och många människor går felaktigt runt och påstår att det skulle vara en vårmånad, vilket ofelbart lider till större psykisk ohälsa när bakslagen väl kommer hos de som gick på det än hos dem som inte gjorde det. Men bakslagen kommer att komma och det är viktigt att ni vet det,  annars kommer ni dö av depression när det faller ytterligar en en halvmeter snö en grå och jävlig torsdagsmorgon och ni hade planerat att ha converseskorna på för första gången i år. Mars är lömsk, lita aldrig på mars.

Men tillsammans kan vi klara av det här, tillsammans kan vi överleva mars också. Och sen kommer vi kunna se ljuset i tunneln - jag lovar. Bara håll min hand genom mars.

18 kommentarer:

ufojording sa...

Jo, än är det nog en stund till våren.

Ang boken, jag känner också att jag missat en del om hur den skulle vara, all ångest & lidande. Tänkvärd historia som man på nåt vis lever sig in i, men att läsa om ett barn som mår dåligt, usch! Boken slutade så abrupt, saknade ett riktigt avslut, därför blev det svårt att släppa personerna & gå vidare. Nja, en historia som man lever sig in i, men jag vet ändå inte om jag skulle rekommendera den...

Singelmamman sa...

Släpp för guds skull inte min hand!

Myaraq - den där lilla svenskimån sa...

Jag har ett försprång där - jag är eskimå, alltså vet jag av erfarenhet att våren inte kommer när man tror. Våren kommer aldrig när man vill. Och jag har velat att våren skulle komma ända sedan i julas när jag var hemma på Grönland.

Barnarlivet sa...

Haha, vad underbart rolig du är:) Extra roligt blev det för jag är en sån där lallande idiot som tycker att äntligen är våren här i och med att det står 1:a mars i kalendern. Jag skrev t o m ett inlägg om det på min blogg precis innan jag gick in här och fick VERKLIGHETEN serverad:)

Anonym sa...

Vi får kämpa!

Anonym sa...

Det finns ett ordspråk som lyder "man ska svettas in våren"

Fru Gårman sa...

Värsta är ju perioden innan grönskan sätter i gång och snön smält. Den infaller ju nu i mars/april. Yäääää!!! Gillart inte!

Fröken Svensson sa...

Underbart! Det här inlägget var precis vad jag behövde idag. Jag som dessutom inte hunnit hänga undan sommarjackorna och övriga säsongsplagg, men jag är alltså inte för sent ute än. Känns bra.

Martin sa...

Ja! High five! håll mig i handen, vårvårvår vår!

LillaUlle sa...

Ja mars är faktiskt värre än februari. Som sagt, många säger och tror att det är en vårmånad och ändå kommer det alltid en halmeter snö minst en gång under dessa 31 dagarna och gör en besviken. Försöker dock tänka mars som vinter/vår-månad, fast mest vinter...
Och så fyller jag inte år i mars heller (vilket iofs kan ses som något positivt nuförtiden, om man bortser från presenterna)

Sabina sa...

Det känns jättehärligt att komma tillbaka från solsemestern, till sex hela olästa sidor av din blogg. Härligt att få läsa om kyla, spyor och diarré och få känna att fanken vilken skön och lyxig semester jag haft!

Ville bara säga det :)

Tack för urkul blogg!

/Sabina

Anonym sa...

Jodå, sen kommer april och pollenallergi. Jippie. Somliga vill aldrig att mars ska ta slut ;)
/K

Malin J sa...

Hahaha, så sant.Underbart. Men....Jag vill inte spräcka din glädjebubbla om att är bara mars över så är det vår, men det kan nog vara bra att du vet ändå. Min bror fyller år i mitten av april och det har flera år hänt att vi fått ställa in kalaset på grund av snöoväder.
Så..nu är du förvarnad ;).
Maj..Maj är en bra månad. Ingen snö och inte så varmt att man dör av värmeslag.

Men jag kan hålla din hand igenom mars ändå om du vill. Det är ju ett bra sätt att ungå att halka omkull på.

Anonym sa...

Sexdebatt

Maria sa...

Men det är vår, lite tidigt tyckte jag kanske... men det är mest för att myrorna redan har vaknat och klampar raka vägen in i köket...(bor i Stockholmsområdet och snö har vi massor, vad vaknade de av liksom..??) Själva våren har jag inte så mycket emot men mer dessa hyresgäster som vägrar betala nån hyra...

Ketchupmamman sa...

Jag ska ha shorts i morgon!

De Tokiga Brokiga sa...

Vi firar födelsedag i mars. Hos oss är det en bra månad. Det är så bra att ha något att pigga upp sig med när vintern varit alldeles för lång.

Annika sa...

Så liksom vackert skrivet om något så jävla fult... Hatar också att du hade rätt. ;)