måndag 7 februari 2011

Saker som stör mig på balkongen

Två saker slår mig när jag tittar ut på balkongen:

1. Varför äter inte fågeljävlarna upp äpplena som jag lade ut till dem där för flera månader sen? Otacksamma jävlar. Att de är lite ruttna borde faktiskt inte hindra dem, fåglarna svälter väl på vintern? Eller är det bara något slags pr-trick för att vi ska mata dem med frön?

2. I somras var vi blomvakter åt några vänner när de var på landet. Deras tomatplanta tog vi med hem till oss för att kunna vattna den varje dag. Jag skäms när jag ser att den fortfarande står kvar. Så himla pinsamt att vi fortfarande inte har lämnat tillbaka den! Måste komma ihåg att ta med den nästa gång vi ska hem till dem. Det tror jag att de kommer uppskatta. Ni vet, bättre sent än aldrig.







3 kommentarer:

Tommy sa...

Ja vi saknar den verkligen...och nu när jag får se den på bild så blir jag alldeles utom mig av längtan att få rå om den...

Anonym sa...

Om inte jag minns fel, så tog du livet av den redan INNAN de kom hem. Annacarin

Unknown sa...

absolut
att ni fortfarande är vänner liksom ?!