måndag 21 februari 2011

Nytt grepp

Idag ska jag ha utvecklingssamtal med ungefär 100 föräldrar på jobbet. Jag har förberett mig genom att skriva upp en massa punkter om mig själv som vi kan diskutera. Typ hur jag var som liten, varför jag inte lägger nycklar på bordet och vad jag egentligen tycker om melodifestivalen.

För ärligt talat, alla föräldrar känner väl redan sina ungar? Är det inte bättre då att lägga tiden på att få lära känna mig ordentligt? Herregud, barnen kan de väl prata med någon annan om.



7 kommentarer:

Lippe sa...

Hahaha!
Tusen samtal har man haft!! Om man har samtal med föräldrar där allt flyter på utan problem kan det ju halka in på vilket ämne som helst när man gått i igenom sådant som språk, motorik och det sociala!
Oroliga föräldrar håller sig helst till ämnet. Jag tyckte att de här samtalen var intressanta och givande, faktiskt!!! Fast jag vet att det fanns de som tyckte att de var jobbiga.
Hoppas att du får bra samtal!

Anonym sa...

Du kanske har kommit på något nytt! Något helt banbrytande! Fast... de flesta vill nog höra hur deras små underbara barn har det ;-)

Catharina sa...

Så klokt tänkt!! Man märker verkligen att du brinner för ditt jobb och vill utveckla nya rutiner.

Kanon!!

Fontänflickan på nya äventyr sa...

Jag ser att du tänker på samma sätt som min chef gör vid medarbetarsamtalen :-)!

Unknown sa...

Men klart det rä bättre att lära känna fröken.
Det säger sig självt.

hönsmamman sa...

Självklart vill jag lära känna fröken. Man vill ju gärna veta om man lämnar sitt barn hos en hönshalsavbitande satanist eller en som plockar fram chips till mello liksom. Mina barn känner jag bäst själv ändå =)

Maria sa...

Konstigt nog tycktes de flesta faktiskt vilja prata mest om sina barn...