måndag 7 februari 2011

Kräksjukan som kom av sig

Igår kväll när vi rusade in till en gråtande Julius var han helt täckt av spyor, som om han rullat sig i dem. Hela sängen var nerspydd och vi har tvättat täcke, kuddar, lakan och kalsonger hela natten. I tumultet som uppstod när vi skulle hjälpa honom fick jag spya i munnen, på tröjan och lite varstans.

Idag är Julius piggast i hela huset. Han springer runt som om han fick en vitamininjektion igår och till lunch nu har han ätit flest pannkakor av oss alla.

Kan vi andas ut nu? Kan vi räkna med att han bara var matförgiftad efter kalaset på McDonalds igår?

Eller ska jag gå och köpa semlor och hetstrycka i mig fyra stycken på raken i ganska trygg förvissning om att jag inte får behålla dem tillräckligt länge för att de ska hinna sätta sig på låren?

Ja jag har ingen aning faktiskt. Det är en himla spännande födelsedag det här om jag får säga det själv. Som en thriller som man inte vet hur den kommer sluta förrän den är slut.

14 kommentarer:

Anna sa...

Kan vara dygnssjukan.. Jag och min sambo hade var sin till nyår och sen fick mor den efter oss.. Man kräks under några timmar, men jag kan ju inte säga vi var så pigga efter det för det tog ett par dagar innan magen rättade till sig=P

Lippe sa...

Grattis på födelsedagen iaf!!

Singelmamman sa...

GRATTIS! *Hurrar*

Anonym sa...

Jag röstar på semlorna! Alltid!
When in doubt - semla!
Och grattis btw...

Lotta sa...

Grattis pa fodelsedagen! Kor pa med semlorna! Det ar ju din fodelsedag for sjutton! Pa sin fodelsedag far man svulla utan angest!

Finnpajsaren sa...

Hurra för dig idag! Bakar inte Björn halsflusstårta till dig?

Emmet sa...

Grattis! Självklart ska du fira dagen med semla, oavsett :)

smultronpaj sa...

inget går upp mot lite spya på födelsedagen! Stort Grattis!

Syllis sa...

Är en ny läsare som fastnade blixtsnabb för din blogg! Vet precis hur du ha det.. Mitt älskade monster pricka in öroninflammation å lunginflammation på födelsedagar.. Vi bruka säger i familjen att Djävulen bär inte Prada.. Djävulen bär pyjamas..
Stort Grattis på din dag!! Fortsätt blogga du e grym på det!!

inte skyldig sa...

grattis!

Maria sa...

Tack snälla fina ni! Jag gillar er så himla mycket!

Annika sa...

Wow, du gav mig just en helt ny vinkel på att jag troligtvis blir sjuk i natt/morgon (träffat 2 nu kräksjuka igår) - här ska ätas!! ;)
Och grattis!

Anonym sa...

Haha! Jag röstar på semelhetsätning! Och grattis! 31, bara barnet.

Linnea i Alabama sa...

Hur mycket ångest har semlor skapat?? Varje jävla år kommer suget och sen ångesten. Bra där med vinterkräksjukan! Grattis i efterskott!