fredag 18 februari 2011

Jag står över sånt

I'm surrounded by magsjuka. Den är verkligen överallt. Alla i familjen har kräkts (utom jag såklart). Det går magsjuka på jobbet också, och idag kräktes till och med ett barn inne på avdelningen.

Men på något sätt tycks jag klara mig hela tiden, det är som att jag är onåbar. Jag skrattar vinterkräksjukan rakt i ansiktet!

Nu ska jag hem och äta pizza och dricka rödvin till. Det är nog så där att kräkas upp gissar jag, men det gör ju ingenting. För sånt behöver ju inte jag bry mig om.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag med. Way above.

Tjockalocka sa...

Jag hade en kompis som alltid drack sig full på lakritsshot av den enkla anledningen att det till och med är gott när man kräks upp det. Också ett resonemang. :-)

kicki sa...

Det där med lakritsshotsteorin stämmer inte, det kan jag intyga. Det gör tom ont. Det var många, många år sedan och jag glömmer det aldrig!

Therese sa...

Jag har läst att det är ca 10% av befolkningen som är immuna mot kräksjukan. Du kanske är en av dem?