tisdag 22 februari 2011

Jag har alltid varit den som tar stort ansvar

I natt slog jag till med lite fräsch magsjuka. Fast inte den typen där man kräks. Men det är ju något man ska vara tacksam över antar jag, det är ju så svårt att spela solitaire på iPaden samtidigt som man kräks liksom.

Idag stannar jag i alla fall hemma, och kurerar mig (läs: sover och tittar på sån där jävla skit-dagtv). Och det är ju viktigt att tänka på vad man äter så efter att man har varit magsjuk, det får inte vara för mycket fibrer som magen får det jobbigt med, så jag koncentrerar mig på de överblivna lussebullarna i frysen.

Och ärligt talat, nån måste ju faktiskt ta sitt ansvar och äta upp dem innan påsk i alla fall.

7 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Sant. Jag har en typ av magsjuka som bara ger illamående och magkramper. Not funny at all...

Linda sa...

Nu var det min tur att åka på skiten..
Så jävla trött är jag på det hela.. Men men bara att sitta på toaletten med kramper & skita..

Anne sa...

Fy fan

Vårt är förhoppningsvis över!!!!
Knapra i dig Lussebullarna, kan meddela att jag tryckt i mig våra frysta pepparkaksmuffins....också ett bäst före datum på dom!
:-)

Nina sa...

Usch unt fy! Stackare, varken roligt med magsjuka eller dag-tv! Strongt av dig att mitt i allt elände ändå se det positiva i södergående respektive norrgående magsjuka! All heder åt dig!! Hoppas lussebullarna gör susen! Det borde de göra tycker jag... själv hade jag aldrig haft kvar något bakverk så länge... frysta kanelbullar är min specialitet... det är jättegott! Krya på dig!

Anonym sa...

Tur att du tar ansvar över lussebullarna! Själv har jag gett mig den på att värna om mina kanelbullar, frysen är inte så stor och vi måste ju få plats med maten ;-)

Maria sa...

Hade vi haft kanelbullar hade de också rykt ;-)

Anonym sa...

Härmis! Jag åt också den sista lussebullen som gömt sig i frysen sedan lucia :-)