onsdag 2 februari 2011

Egoistiska jävel

Charles har inte helt fattat det här med att sova hela nätterna ännu. Och eftersom vi är moderna och jämställda och allt det där brukar vi ta varannan natt. Rakt av. Det verkar så bökigt att hålla på med uskados, och så kan man ju inte handla för dem i vanliga affärer heller.

Hursomhelst, den här natten var egentligen Björns natt, men eftersom han gick och lade sig med feberfrossa igår kväll förkunnade jag flott och storsint att jag kunde ta hans natt. Sån är jag liksom.

Och eftersom Charles faktiskt sovit bra de senaste nätterna räknade jag inte med att bli störd alls i min skönhetssömn.

Naturligtvis vaknade ungjäveln tio över fem i morse. Och Björn? Han låg ju kvar så klart. Så himla dålig stil av honom tycker jag. Det borde han ju ha förstått att allt mitt snack om att han var sjuk och behövde all sömn han kunde få bara var just snack.

Jag tänker ju inte ställa upp för honom fler gånger, det är ett som är säkert. Inte om man ska få sån här tack för hjälpen i alla fall.

6 kommentarer:

Odd Oldies and New Mollys sa...

Asgarv! Första gången jag skriver här. Har läst din blogg ett tag, och det ger mig sådana goda skratt! Underbart att det liksom bara är rakt på, pang bom, utan sarkasm, och utan ironi ;)

Frk bovary sa...

Han borde ha vetat bättre. Och hör sen!

Ellen sa...

Hrmmppf. Det verkar vara en osolidarisk jäkel du bor med. Han måste ju faktiskt förstå att ditt immunförsvar blir sämre om du inte får sova ordentligt och då kanske han smittar dig med sin sjukdom och det vore ju rentav elakt!

Tantaluran sa...

Du får nog börja trycka upp eskudos ändå! *S*

Ulrika sa...

Ibland är vissa så korkade! Det är väl uppenbart att man måste skilja på en välvillig tanke iofs uttald i ord OCH verklig handlig! Bara för att man säger att man ska gå hem från jobbet betyder ju inte det att man tänker gå hem liksom. Det vet ju alla att det bara är ett sätt att vinna tid. Men det kanske var feberfrossan som gjorde honom lite förvirrad så att han glömde reglerna?

LindaGladh sa...

Haha, det DÄR känner jag verkligen igen. Dessutom tycker jag det kan vara svårt att få tjänsten tillbaka när man själv är sjuk med, det verkar alltid vara nåt annat som ploppar upp och gör att han inte kan ta just den natten... Hmm, karlar! ;-)