söndag 2 januari 2011

Årskrönika del 2

Juli: Karma beslutade sig mitt i sommaren att ge sig på mig, genom att ta bort det jag behöver mest av allt här i världen: internet. Förlåt? Barnen? Nej, de behöver jag inte alls på samma sätt. Det är ju skitsvårt att blogga och kolla på facebook på dem.


Augusti: Jag promotade min nya bok och fick er att tro att jag faktiskt brukade dammsuga. I själva verket hade jag bara iscensatt den bilden för att vilseleda er. Aldrig i livet att jag skulle röra dammsugaren. Det är ju astråkigt att dammsuga.



September: Julius hamnade på sjukhus och jag förvånades över den enorma bristen på information som alla patienter (eller i vårt fall: patienternas föräldrar) fick. Har man verkligen inget patientperspektiv alls på sjukhusen nu för tiden?


Oktober: Det blev ett stort ekonomiskt bakslag för att oss vabba oss igenom hela hösten. Och återigen blev jag besviken över bristen på information - varför hade ingen talat om för oss att vi var tvungna att själva begära pengar från försäkringskassan för att få ut några?


November: Jag uppräcker hur mycket spännande saker man får höra av barnen gällande deras föräldrar. Och hur mycket roligare den informationen gör alla hämtningar och lämningar. För mig alltså.


December: Året avslutades med julklappsshopping. Och bilåkning. Runt runt runt i parkeringshus alltså.   För det kändes som en vettig sak att göra de här sista svettiga och stressiga dagarna innan jul.


...och 2011 då? Låt oss hoppas att det blir ett mindre innehållsrikt år (jag orkar inte med en massa innehåll. Jag vill bara vila och sitta i soffan och titta på tv). Och mer godisrikt istället.

Inga kommentarer: