onsdag 10 november 2010

Spa- toalett

På personaltoaletten på jobbet sitter den här lilla hyllan med två bortglömda stearinljus.

Och det är ju mysigt tänker jag, det sänder ju ut signaler om att det är ok att sätta sig och långtidsbajsa på arbetsstid. Tända lite ljus, mysa, bara rå om sig själv liksom. Med tjugo skrikande ungar precis utanför.

Fast, nu när jag tänker på det, varför är de inte tända? Är signalerna att det är tvärtom - att man inte får långtidsbajsa med spa- känsla?

Herreguuud vad jag blev förvirrad nu! Undrar om man då inte heller bör sträcka ut sig i den enda soffan (så att ingen annan får plats) i personalrummet när man har rast, och tupplura så i tjugo minuter. Eller är det ok så länge man inte tänder ljus?





1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA jag kan inte ens bajsa borta!!

Du din garderob ser ungefär ut som min, lite annorlunda i färgen... Undra om vi införskaffat den på samma ställe? Slöfockens butik?