fredag 15 januari 2010

Slarv på systemet

Jag blev förresten väldigt besviken igår när jag var Systembolaget - jag blev inte ombedd att visa legitimation. Jag fattar inte, jag var där mitt på dagen en vanlig torsdag - med barnvagn - och köpte en halvdyr flaska champagne. Det är väl precis så kidsen gör?

Jävligt slarvig typ i kassan. Jag vet ju att jag bara ser ut att vara 19. Det här handlar inte alls om någon slags trettioårskris (23 dagar kvar nu. Men vem räknar?) utan jag är helt enkelt upprörd å alla tonårsföräldrars vägnar. De skulle bara veta hur lätt det är att köpa ut. Hmpf.

10 kommentarer:

smultronpaj sa...

Verkligen OANSVARIGT av dem, det måste jag säga. De är precis lika oansvariga på systemet här där jag bor. Måste verkligen göra nåt åt det innan mina barn närmar sig tonåren...

Sockiss sa...

jag får fortfarande visa leg när jag köper cigg. det är jag lagom glad över. ska jag aldrig bli vuxen?!

Sandra sa...

Gör som jag: Ge ert leg till kassörskan/kassören vare sig de frågar eller inte. Lovar att ni inte blir besvikna :o).

MonasUniversum sa...

Tänkte på en sak: jag länkar dig i veckan. Nu i helgen så är det ganska lugnt, folk umgåååås ju då. Och eftersom jag har mässa nästa vecka, och därför jobbar dygnet runt med den, så passar det bra om jag boostar dig då.

Maria sa...

Smultronpaj: Sjukt oansvarigt. Säljer de till sjuåringar också? Man kan ju börja fundera.

Emma: att bli vuxen och att se vuxen ut (läs: gammal) är två helt olika saker. Uppskatta legkollen för bövelen!

Sandra: Jag vet! Man borde göra så. Men nu har det blivit liksom lite som en fix idé hos mig att inte göra det bara för att se om de frågar efter det.

Mona: Du är en smart kvinna du. Umgås, vilket jävla trams. Ungefär som att titta på "På spåret", vilket jag absolut inte gjorde. Och inte räknade jag poängen heller, det skulle vara ännu tramsigare.

Jonna sa...

Nyligen fick jag visa leg när jag handlade på kortet på ett sånt där stenåldersställe där man skriver på ett kvitto istället för att knappa in sin pin-kod. Kvinnan bakom disken påpekade då att giltighetstiden på mitt leg gått ut. I september. Jag har alltså inte behövt visa leg någonstans på fyra månader.

Annett sa...

Ja men gud vilket slarv! Här i stan är de minsann ordentliga och frågade lilla mej på leg härom veckan. Jag glodde förvånat och halade fram körkortet med min 37-åriga nuna på... ;-)

Maria sa...

Jonna: Det måste ju helt enkelt betyda att du inte handlat något alls på fyra månader.

Annett: Haha, men erkänn att du visslade glatt resten av dagen!

Annett sa...

He, he, så klart att jag gjorde!!

Frida sa...

Hrrmmmm ... jag behövde visa leg för att få köpa en Trisslott! Åldern är, som bekant, 18. Det levde jag på i en månad.