måndag 25 januari 2010

Någon är riktigt lat.

Kommer tillbaka hem efter att ha gjort en massa ärenden på förmiddagen och möts av totalt kaos i köket. Där står frukostdisken kvar på diskbänken, delar av gårdagens middagsdisk likaså och matbordet ska vi bara inte tala om. Bara smulor och tidningsdelar så långt ögat kan nå.

Så jävla risigt! Varför har ingen städat upp allt det här? Uppenbarligen har vi inte haft tid själva -annars hade vi ju naturligtvis gjort det - och jag förväntade mig faktiskt att det skulle vara borta när jag kom hem flera timmar senare.

Jag är mycket besviken. Tydligen ska man behöva göra allt själv, precis allting. Dålig stil säger jag bara.

4 kommentarer:

Sockiss sa...

buuuu för din hustomte!!!! buuuuuu!

caroline sa...

alltså det är för jäkligt. det är samma här, jag har gett den dära städaren hur många chanser som helst, men inte försvinner stöket när jag och sonen sover middag uatn det är bara att städa i räcer fart innan snubben kommer hem. herregud va skulle han annars tro när han kommer hem från jobbet? att jag och sonen bara slappar i soffan eller sprider leksaker över varje cm2 i hela huset?

Knasterfaster sa...

Vad beror det på att vissa människor bara kan svepa med blicken över sina bostäder så är det städat och snyggt hemma hos dem medan andra (som jag själv) bara behöver öppna ögonen på morgonen så har jag ställt till med kaos och oreda precis överallt?

Maria sa...

Avskeda hela bunten! (Och Knasterfaster, du får helt enkelt blunda hela dagarna).