söndag 17 januari 2010

Kan jag be att få lite knark tack?

Inte nog med att Charles sover dåligt i vanliga fall, nu har han även hostan från hell att tampas med och som väcker honom stup i kvarten. Det låter som att han försöker hosta upp en liten dvärgkanin som fastnat långt där nere i svalget och kittlar honom med pälsen.

I morgon ska vi till bvc. Jag ska då väldigt vänligt men bestämt be läkaren skriva ut knark. Det spelar ingen roll om det är till mig eller till Charles, bara jag får sova. Helst till oss båda kanske. Charles kommer säkert tacka mig när han blir äldre. Eller inte, men det spelar faktiskt inte så stor roll. Jag har ändå fött honom, så lite knark kan han ändå stoppa i sig för min skull tycker jag. Mina barn ska minsann lära sig att vara tacksamma och göra som man säger.

Förresten kan väl inte lite knark vara så farligt. Det är ju inte så att jag skickar ut honom på plattan själv mitt i natten för att köpa det. Det hade varit oansvarigt.

7 kommentarer:

Sockiss sa...

precis, legalisera drogerna så får mammorna sova!!

smultronpaj sa...

Ett tips som vi kör här hemma (fast givetvis inte till barn under ett så det gäller ju tyvärr inte Charles men kan var bra att veta ändå) är honungsvatten. Det funkar klockrent varje gång.

Maria sa...

Emma: Jajamänsan! Jag tror jag ska börja lobba för det.

Smultronpaj: kan ju vara bra att veta om Julius får hosta. Varmt eller kallt vatten och hur mycket honung?

Äh, väx upp! sa...

Eller hur, jag försöker också med det här "jag har skapat och fött dig"-kortet, men Helms verkar tämligen oimponerad av det. Vad är det med våra barn? Förstår de inte vidden av det?

Inna sa...

Det går över, om några år är det du som vaknar flera timmar före de små monstren. Du kommer att få ett helvete med att få upp dem på morgonen. Speciellt på vardagar när de ska till skolan.

ps. hittade hit tack vare Mona och jag gillar dig skarpt.

Farbror Blå sa...

Nä, det där med att knark är farligt är faktiskt kraftigt överdrivet av en massa riksdagslobbyister. Det är inte farligt. Det är skönt att knarka. I vart fall om du frågar Kjell Kriminell:)

Kul tjej du;)

Maria sa...

Äh, väx upp!: Så jäkla typiskt att man fått en sånt där "mindre begåvat" barn.

Inna: Äsch, då häller man väl bara ett glas kallt vatten över dem? Och kul att du gillar bloggen!

Farbror Blå: Haha, jag känner inte så många Kjell Kriminell så jag får helt enkelt lita på dig. Och jag tror starkt på att man inte ska dalta med ungarna, bara lite lite knark kan ju inte skada.